Effectief leesonderwijs in het basis- en secundair onderwijs in Vlaanderen: identificatie en evaluatie van het praktijkmodel ‘Lezen op School'": umbrella review
doc. nr. 19317
Effectief leesonderwijs in het basis- en secundair onderwijs in Vlaanderen: identificatie en evaluatie van het praktijkmodel ‘Lezen op School'": umbrella review. Dit onderzoeksrapport is het resultaat van Onderzoeksluik 1 van het project Les in Lezen. Effectief leesonderwijs voor het basis-en secundair onderwijs in Vlaanderen. Dit project werd gefinancierd door het departement Onderwijs en Vorming van de Vlaamse overheid in het kader van de O&O-opdracht “Effectief leesonderwijs in het basis-en secundair onderwijs in Vlaanderen: identificatie en evaluatie van het praktijkmodel ‘Lezen op School’”. Onderzoeksluik 1 vormt de basis van het project en wordt aangevuld met Onderzoeksluik 2, waarin een verticale en horizontale analyse wordt uitgevoerd van de 22 Lezen op School (LoS)-projecten en Onderzoeksluik 3,waarin een praktijkrelevante inspiratiegids wordt ontwikkeld aan de hand van een professionaliseringstraject voor leraren.