Besluit van de Vlaamse regering betreffende
ICT-coördinatie in het onderwijs
goedkeuringsdatum
05 DECEMBER 2003
publicatiedatum
B.S.29/01/2004
datum laatste wijziging
14/10/2021
COORDINATIE
(1)
B.Vl.R. van 04/02/2005 (B.S. 10/03/2005)
(2)
B.Vl.R. van 30/09/2005 (B.S. 07/02/2006)
(3)
B.Vl.R. van 28/10/2016 (B.S. 29/12/2016)
(4)
B.Vl.R. van 05/05/2020 (B.S. 02/06/2020)
detail
Besluit van de Vlaamse Regering
houdende diverse dringende maatregelen in onderwijs ingevolge COVID-19 ;
(5)
B.Vl.R. van 03/09/2021 (B.S. 14/10/2021)
detail
Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van diverse besluiten
van de Vlaamse Regering over ICT-coördinatie ;
De Vlaamse regering,
Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der
instellingen, inzonderheid op artikel 20;
Gelet op
het decreet van 14 februari 2003 betreffende het onderwijs-XIV, inzonderheid op
artikel X.52, X.53, X.54 en X.55, gewijzigd bij het decreet van 2 juli
2003;
Gelet op het decreet van 25 februari 1997
betreffende het basisonderwijs inzonderheid op artikel 153sexies, ingevoegd bij
het decreet van 2 juli 2003;
Gelet op het akkoord
van de Vlaamse minister, bevoegd voor begroting, gegeven op 8 juli
2003;
Gelet op Protocol nr. 507 van 12 september
2003 houdende de conclusies van de onderhandelingen die gevoerd werden in de
gemeenschappelijke vergadering van het Sectorcomité X en van
onderhandeling "Vlaamse Gemeenschap" van afdeling 2 van het Comité voor
de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten;
Gelet op Protocol nr. 275 van 12 september 2003 houdende de
conclusies van de onderhandelingen die gevoerd werden in het overkoepelende
onderhandelingscomité, bedoeld in het decreet van 5 april 1995 tot
oprichting van onderhandelingscomités in het vrij gesubsidieerd
onderwijs;
Gelet op advies 35.884/1 van de Raad
van State, gegeven op 15 oktober 2003, met toepassing van artikel 84, § 1,
eerste lid, 1°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van
State;
Op voorstel van de Vlaamse minister van
Onderwijs en Vorming;
Na
beraadslaging,
Besluit :
HOOFDSTUK I. - Toepassingsgebied
Artikel 1.
Dit besluit is van toepassing op
:
1° de scholen voor gewoon en buitengewoon
basisonderwijs;
2° de onderwijsinstellingen voor voltijds
secundair onderwijs, deeltijds beroepssecundair onderwijs, deeltijds secundair
zeevisserijonderwijs en buitengewoon secundair
onderwijs;
3° de centra voor
volwassenenonderwijs;
4° de instellingen voor deeltijds
kunstonderwijs,
[5° de centra voor basiseducatie.]
hierna instellingen te
noemen.
HOOFDSTUK II. - De wegingsfactor en de
coëfficiënt
Art. 2.
De wegingsfactor, zoals bedoeld in
[artikel VI.6 van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs]
, wordt
als volgt vastgesteld :
1°
[1,224882506 voor de leerlingen in het basisonderwijs;]
2°
[1,153471682 voor de leerlingen in de onthaalklas voor anderstalige nieuwkomers, de B-stroom van de eerste
graad van het voltijds secundair onderwijs, de leerlingen van de tweede, derde en vierde graad van het
beroepssecundair onderwijs, het deeltijds beroepssecundair onderwijs, het deeltijds secundair zeevisserijonderwijs en
het buitengewoon secundair onderwijs;]
3°
[0,97368015 voor de leerlingen in de A-stroom van de eerste graad van het voltijds secundair onderwijs, de
tweede en de derde graad van het algemeen secundair onderwijs, het kunstsecundair onderwijs en het technisch
secundair onderwijs;]
4°
[0,001984075 voor de lesurencursist in de centra voor volwassenenonderwijs en de centra voor basiseducatie;]
[5° 0,305845442 voor de leerlingen in het deeltijds kunstonderwijs.]
Art. 3.
De coëfficiënt, bedoeld in
[artikel VI.6 van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs]
, wordt als volgt vastgesteld
:
1°
[0,06511071]
voor de berekening van de
puntenenveloppen;
2°
[0,670672377]
voor de berekening van de
werkingsmiddelen.
[3° voor het schooljaar 2019-2020 worden er extra werkingsmiddelen toegekend aan de scholen voor gewoon en
buitengewoon basisonderwijs en de instellingen voor voltijds secundair onderwijs, deeltijds beroepssecundair
onderwijs en buitengewoon secundair onderwijs. Hierbij bedraagt de coëfficiënt 3,0698. Deze middelen kunnen ook
aangewend worden voor het aanstellen van ICT-coördinatoren overeenkomstig artikel 154, § 2 van het decreet
basisonderwijs van 25 februari 1997 en artikel 251/1 van de codex secundair onderwijs. De middelen kunnen ook
gebruikt worden tijdens het eerste semester van het schooljaar 2020-2021.]
HOOFDSTUK III. - Het
samenwerkingsplatform
Art. 4.
Het aantal gewogen leerlingen van het
samenwerkingsplatform als bedoeld in
[artikel VI.5, § 2, tweede lid, van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs]
bedraagt ten minste 1100, behoudens indien een
scholengemeenschap en/of een scholengroep deel uitma(a)k(t) (en) van bedoeld
samenwerkingsplatform.
HOOFDSTUK IV. - Aanwending van de
middelen
Art. 5.
[...]
Art. 6.
[
Ter uitvoering van artikel VI.7, §1, van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs van
28 oktober 2016 worden de volgende punten in rekening gebracht voor het ambt van ICT-coördinator in het
basisonderwijs, het secundair onderwijs, het deeltijds kunstonderwijs en de centra voor volwassenenonderwijs:
uren opdracht | 63 punten ssc. 202 | 85 punten ssc. 301 | 126 punten ssc. 501 |
| aantal punten | aantal punten | aantal punten |
1 | 2 | 2 | 4 |
2 | 4 | 5 | 7 |
3 | 5 | 7 | 11 |
4 | 7 | 9 | 14 |
5 | 9 | 12 | 18 |
6 | 11 | 14 | 21 |
7 | 12 | 17 | 25 |
8 | 14 | 19 | 28 |
9 | 16 | 21 | 32 |
10 | 18 | 24 | 35 |
11 | 19 | 26 | 39 |
12 | 21 | 28 | 42 |
13 | 23 | 31 | 46 |
14 | 25 | 33 | 49 |
15 | 26 | 35 | 53 |
16 | 28 | 38 | 56 |
17 | 30 | 40 | 60 |
18 | 32 | 42 | 63 |
19 | 33 | 45 | 67 |
20 | 35 | 47 | 70 |
21 | 37 | 50 | 74 |
22 | 39 | 52 | 77 |
23 | 40 | 54 | 81 |
24 | 42 | 57 | 84 |
25 | 44 | 59 | 88 |
26 | 46 | 61 | 91 |
27 | 47 | 64 | 95 |
28 | 49 | 66 | 98 |
29 | 51 | 68 | 102 |
30 | 53 | 71 | 105 |
31 | 54 | 73 | 109 |
32 | 56 | 76 | 112 |
33 | 58 | 78 | 116 |
34 | 60 | 80 | 119 |
35 | 61 | 83 | 123 |
36 | 63 | 85 | 126 |
Ter uitvoering van artikel VI.7, § 1, van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs van 28 oktober 2016 worden de volgende punten in rekening gebracht voor het ambt van ICT-coördinator in de centra voor basiseducatie:
uren opdracht | 120 punten ssc. 501 |
| aantal punten |
1 | 3 |
2 | 7 |
3 | 10 |
4 | 13 |
5 | 17 |
6 | 20 |
7 | 23 |
8 | 27 |
9 | 30 |
10 | 33 |
11 | 37 |
12 | 40 |
13 | 43 |
14 | 47 |
15 | 50 |
16 | 53 |
17 | 57 |
18 | 60 |
19 | 63 |
20 | 67 |
21 | 70 |
22 | 73 |
23 | 77 |
24 | 80 |
25 | 83 |
26 | 87 |
27 | 90 |
28 | 93 |
29 | 97 |
30 | 100 |
31 | 103 |
32 | 107 |
33 | 110 |
34 | 113 |
35 | 117 |
36 | 120 |
]
HOOFDSTUK V. - Administratieve
toewijzing
Art. 7.
Binnen
[...]
het samenwerkingsplatform bedoeld in
[artikel VI.5, § 1, van de Codificatie sommige bepalingen betreffende het onderwijs]
wordt vastgelegd aan welke instelling het betrokken
personeelslid administratief wordt aangesteld.
Art. 8.
Het betrokken personeelslid kan voor de
vervulling van zijn opdrachten in verband met ICT-coördinatie voor en in
andere instellingen van de genoemde scholengemeenschap, de genoemde
scholengroep of het genoemde samenwerkingsplatform worden
ingezet.
HOOFDSTUK VI. - Slotbepalingen
Art. 9.
[Dit besluit heeft uitwerking met ingang
van 1 september 2003.]
Art. 10.
De Vlaamse minister, bevoegd voor het
onderwijs, is belast met de uitvoering van dit
besluit.