Projecten onderwijs en vorming

Projectfiche

Titel
Digitalisering en automatisering (diplomagerichte) knelpuntberoepsopleidingen slager-spekslager en constructielasser
Samenvatting

Binnen dit project investeren we in realiteitsgetrouwe didactische opstellingen en beogen wij vanuit onze TKO-technologie-strategie om ongekwalificeerde uitstromers de kans op een diploma secundair onderwijs te bieden. Dit project in 3 innovatieve opleidingen, waarvan 2 diplomagericht (en 1 baboushka/uitsnijder uitbener).

Dit wil zeggen dat cursisten die deze diplomagerichte opleidingen combineren met Aanvullende Algemene Vorming een diploma secundair onderwijs behalen. Wij bieden de opleiding AAV aan in contact- en/of afstandsonderwijs in een minimum onderwijstijd van 5 maanden. Met deze doelstelling beantwoorden we aan het 4e Edusprong speerpunt namelijk gericht inzetten op kwalificatie.

Thema's
Ongekwalificeerde jongeren
Subthema's
Digitale cultuur, Kwalificaties
Coördinator

Cvo Cervo Go!

Sint-Elisabethlaan 6

8800 De Panne

Alexander Rosseel

alexander@cervogo.be

0492 34 34 29 

Deelnemers

Voor dit project kregen we support van volgende partners:

 

-        Vanderscheuren NV metaalconstructie Diksmuide

-        Dewekon Engineering Veurne

-        Marclec Food Technologies Nieuwpoort

-        Atheneum de Vierboete Nieuwpoort

-        METECh+

-        VDAB

-        VOLTA

-        POM West-Vlaanderen (project Upskills)

-        Scholengroep Inspira

 

Samenwerkingsconvenant met:

-        Landsbond van Beenhouwers, Spekslagers en Traiteurs van België

Samenwerkingsovereenkomst met:

-        Alimento 

Doelstelling

Volgende doestellingen beogen we met dit project gekoppeld aan de volgende Edusprong-speerpunten:

-        Digitale skills upgraten bij werknemers;

-        Digitale skills en technische skills aanleren;

-        Instroom van technische profielen naar de arbeidsmarkt versnellen;

-        Ongekwalificeerde uitstromers de kans op een diploma aanbieden.

Link van Edusprong- speerpunten met bijgaande doelstellingen.

2. Arbeidsmarktkansen versterken via om- en bijscholen

Werkgebasseerd leren/upskilling en reskilling

3. Digitale competenties versterken

Digitalisering bij technische opleidingen

4. Inzetten op kwalificaties

Inzetten op DAG-opleidingen naar knelpuntberoepen + diploma Secundair onderwijs

 

Looptijd

Schooljaar 2022-2023 – Schooljaar 2023-2024