Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de ambtshalve
concordantie
goedkeuringsdatum
01 SEPTEMBER 2006
publicatiedatum
B.S.05/12/2006
datum laatste wijziging
30/08/2024
COORDINATIE
(1)
B.Vl.R. van 15/02/2008 (B.S. 28/03/2008)
(2)
B.Vl.R. van 12/12/2008 (B.S. 02/02/2009)
(3)
B.Vl.R. van 24/04/2009 (B.S. 16/06/2009)
(4)
B.Vl.R. van 04/09/2009 (B.S. 08/12/2009)
(5)
B.Vl.R. van 19/03/2010 (B.S. 23/04/2010)
(6)
B.Vl.R. van 10/09/2010 (B.S. 12/11/2010)
(7)
B.Vl.R. van 17/09/2010 (B.S. 09/11/2010)
(8)
B.Vl.R. van 08/04/2011 (B.S. 24/08/2011)
(9)
B.Vl.R. van 30/09/2011 (B.S. 16/12/2011)
(10)
B.Vl.R. van 01/06/2012 (B.S. 27/07/2012)
(11)
B.Vl.R. van 21/09/2012 (B.S. 28/11/2012)
(12)
B.Vl.R. van 08/03/2013 (B.S. 24/05/2013)
(13)
B.Vl.R. van 06/09/2013 (B.S. 27/11/2013)
(14)
B.Vl.R. van 16/05/2014 (B.S. 03/09/2014)
(15)
B.Vl.R. van 04/07/2014 (B.S. 06/11/2014)
(16)
B.Vl.R. van 05/09/2014 (B.S. 04/12/2014)
(17)
B.Vl.R. van 03/10/2014 (B.S. 18/11/2014)
(18)
B.Vl.R. van 22/05/2015 (B.S. 06/07/2015)
(19)
B.Vl.R. van 25/09/2015 (B.S. 05/11/2015)
(20)
B.Vl.R. van 11/03/2016 (B.S. 20/04/2016)
(21)
B.Vl.R. van 08/07/2016 (B.S. 26/08/2016)
(22)
B.Vl.R. van 10/03/2017 (B.S. 14/04/2017)
(23)
B.Vl.R. van 22/12/2017 (B.S. 05/02/2018)
(24)
B.Vl.R. van 08/06/2018 (B.S. 01/08/2018)
(25)
B.Vl.R. van 15/06/2018 (B.S. 09/08/2018)
(26)
B.Vl.R. van 28/09/2018 (B.S. 25/10/2018)
(27)
B.Vl.R. van 15/02/2019 (B.S. 12/04/2019)
(28)
B.Vl.R. van 24/05/2019 (B.S. 20/08/2019)
detail
Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van sommige bepalingen voor de personeelsleden van de academies voor deeltijds kunstonderwijs ;
(29)
B.Vl.R. van 24/05/2019 (B.S. 30/08/2019)
detail
Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van de regelgeving betreffende de nuttige ervaring, de concordantie en de bekwaamheidsbewijzen en salarisschalen in het volwassenenonderwijs ;
(30)
B.Vl.R. van 20/03/2020 (B.S. 28/04/2020)
detail
Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van de regelgeving betreffende de nuttige
ervaring, de concordantie en de bekwaamheidsbewijzen en salarisschalen in het volwassenenonderwijs ;
(31)
B.Vl.R. van 04/09/2020 (B.S. 16/10/2020)
(32)
B.Vl.R. van 12/02/2021 (B.S. 22/03/2021)
(33)
B.Vl.R. van 02/07/2021 (B.S. 11/08/2021)
(34)
B.Vl.R. van 03/09/2021 (B.S. 14/10/2021)
detail
Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van diverse besluiten
van de Vlaamse Regering over ICT-coördinatie ;
(35)
B.Vl.R. van 02/09/2022 (B.S. 12/12/2022)
(36)
B.Vl.R. van 03/03/2023 (B.S. 11/08/2023)
(37)
B.Vl.R. van 14/07/2023 (B.S. 31/08/2023)
detail
Besluit van de Vlaamse Regering over de onderwijsinternaten ;
(38)
B.Vl.R. van 31/08/2023 (B.S. 19/10/2023)
(39)
B.Vl.R. van 17/11/2023 (B.S. 13/12/2023)
(40)
B.Vl.R. van 15/03/2024 (B.S. 10/06/2024)
(41)
B.Vl.R. van 19/07/2024 (B.S. 30/08/2024)
De Vlaamse Regering,
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de
rechtspositie van bepaalde personeelsleden van het gemeenschapsonderwijs,
inzonderheid op artikel 56ter, ingevoegd bij het decreet van 15 juli 2005
betreffende het onderwijs-XV en gewijzigd bij het decreet van 7 juli 2006
betreffende het onderwijs-XVI;
Gelet op het
decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige
personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra
voor leerlingenbegeleiding, inzonderheid op artikel 74quater, ingevoegd bij het
decreet van 15 juli 2005 betreffende het onderwijs-XV en gewijzigd bij het
decreet van 7 juli 2006 betreffende het onderwijs-XVI;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 24 januari 2003
tot vaststelling en indeling van de ambten in het buitengewoon onderwijs,
inzonderheid op de artikelen 27bis en 27ter, ingevoegd bij het besluit van de
Vlaamse Regering van 30 september 2005;
Gelet op
het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juni 2004 tot vaststelling en
indeling van de ambten in de instellingen van het gewoon basisonderwijs,
inzonderheid op de artikelen 11bis en 11ter, ingevoegd bij het besluit van de
Vlaamse Regering van 30 september 2005;
Gelet op
het besluit van de Vlaamse Regering van 23 september 2005 tot wijziging van het
besluit van de Vlaamse Regering van 14 juni 1989 betreffende de
bekwaamheidsbewijzen, de weddenschalen, het prestatiestelsel en de
bezoldigingsregeling in het secundair onderwijs, tot wijziging van het besluit
van de Vlaamse Regering van 7 oktober 1997 betreffende de nuttige ervaring als
onderdeel van het bekwaamheidsbewijs voor personeelsleden van het onderwijs en
betreffende de ambtshalve concordantie, inzonderheid op hoofdstuk
III;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering
van 23 september 2005 tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van
9 februari 2001 betreffende de bekwaamheidsbewijzen en de prestatie- en de
bezoldigingsregeling voor de personeelsleden van de centra voor
volwassenenonderwijs, inzonderheid op artikel 3, § 2;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven
op 19 september 2005;
Gelet op protocol nr. 588
van 16 juni 2006 houdende de conclusies van de onderhandelingen die gevoerd
werden in de gemeenschappelijke vergadering van het Sectorcomité X en
van onderafdeling "Vlaamse Gemeenschap" van afdeling 2 van het Comité
voor de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten;
Gelet op protocol nr. 353 van 16 juni 2006 houdende de conclusies
van de onderhandelingen die gevoerd werden in het overkoepelend
onderhandelingscomité, vermeld in het decreet van 5 april 1995 tot
oprichting van onderhandelingscomités in het vrij gesubsidieerd
onderwijs;
Gelet op het advies nr. 40.872/1/V van
de Raad van State, gegeven op 3 augustus 2006, met toepassing van artikel 84,
§1, eerste lid, 1°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van
State;
Op voorstel van de Vlaamse minister van
Werk, Onderwijs en Vorming;
Na
beraadslaging,
Besluit :
Artikel 1.
Dit besluit is van toepassing op de
personeelsleden, vermeld in artikel
2 van het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie
van bepaalde personeelsleden van het gemeenschapsonderwijs en in
artikel 4 van het
decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige
personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en gesubsidieerde centra voor
leerlingenbegeleiding.
Art. 2.
[§ 1.]
Bij een ambtshalve concordantie,
zoals bepaald in artikel 56ter,
§ 1, van het decreet van 27 maart 1991 betreffende de
rechtspositie van bepaalde personeelsleden van het gemeenschapsonderwijs en in
artikel 74quater, §
1, van het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie
van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de
gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, geldt het volgende
:
1° de kandidaatstelling voor een tijdelijke aanstelling,
indien van toepassing, in de oude benaming, geldt als kandidaatstelling voor de
nieuwe benaming;
2° de diensten, gepresteerd in de oude
benaming, tellen automatisch mee als gepresteerde diensten in de nieuwe
benaming;
3° de kandidaatstelling voor een tijdelijke
aanstelling van doorlopende duur in de oude benaming geldt als
kandidaatstelling voor de nieuwe benaming;
4° het recht op
een tijdelijke aanstelling van doorlopende duur voor de oude benaming geldt
automatisch voor de nieuwe benaming;
5° een tijdelijke
aanstelling van doorlopende duur voor de oude benaming geldt automatisch voor
de nieuwe benaming;
6° de vacantverklaring en de
kandidaatstelling met het oog op een vaste benoeming in de oude benaming,
worden geacht te zijn gebeurd in de nieuwe benaming;
7° wie
vast benoemd is voor de oude benaming, is automatisch vast benoemd voor de
nieuwe benaming.
[Voor wat de ambtshalve concordantie naar het ambt van leraar niet-confessionele zedenleer betreft, vermeld in de bijlage I, 10°, geldt dat het volume van de vastbenoemde opdracht in het vak niet-confessionele zedenleer dat naar het ambt van leraar niet-confessionele zedenleer overgedragen wordt, het volume is van de vastbenoemde opdracht in het algemeen vak niet-confessionele zedenleer op 31 augustus 2014;]
8° de vacantverklaring en de
kandidaatstelling met het oog op mutatie, indien van toepassing, in de oude
benaming, worden geacht te zijn gebeurd in de nieuwe
benaming;
9° de kandidaatstelling voor de toelating tot de
proeftijd, indien van toepassing, in de oude benaming, geldt als
kandidaatstelling voor de nieuwe benaming;
10° wie
terbeschikking gesteld was wegens ontstentenis van betrekking voor de oude
benaming, is dat automatisch voor de nieuwe benaming;
11°
wie gereaffecteerd of wedertewerkgesteld was in de oude benaming, is dat
automatisch in de nieuwe benaming;
12°
[een
conformiteitsattest voor de oude benaming, uitgereikt ter uitvoering van het
besluit
van de Vlaamse Regering van 24 april 2009 betreffende de
omzetting van de Europese Richtlijn 2005/36 voor wervingsambten in het
onderwijs en voor sommige functies in de basiseducatie
[en het besluit van de Vlaamse Regering van 10 maart 2017 betreffende de erkenning van beroepskwalificaties voor gereglementeerde beroepen in het onderwijs in het kader van de Europese Richtlijn 2005/36]
, geldt automatisch voor
de nieuwe benaming;]
[13° artistieke ervaring voor
de oude benaming, erkend ter uitvoering van
artikel 5 van het
besluit van de Vlaamse Regering van 31 juli 1990 betreffende de
bekwaamheidsbewijzen, de salarisschalen, het prestatiestelsel en de
bezoldigingsregeling van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel
[van het ondersteunend personeel]
en van het opvoedend hulppersoneel van de onderwijsinstellingen voor deeltijds
kunstonderwijs,
[domein “Beeldende en
audiovisuele kunst"]
of van
artikel 5 van het
besluit van de Vlaamse Regering van 31 juli 1990 betreffende de
bekwaamheidsbewijzen, de salarisschalen, het prestatiestelsel en de
bezoldigingsregeling van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel
en van het opvoedend hulppersoneel van de onderwijsinstellingen voor deeltijds
kunstonderwijs,
[domeinen “Muziek”, “Woordkunst-Drama” en ?Dans?]
of van
artikel 5bis van het
besluit van de Vlaamse Regering van 14 juni 1989 betreffende de
bekwaamheidsbewijzen, de salarisschalen, het prestatiestelsel en de
bezoldigingsregeling in het secundair onderwijs, geldt automatisch voor de
nieuwe benaming.]
[14° nuttige ervaring, erkend voor
de oude benaming, geldt automatisch als erkende nuttige ervaring voor de nieuwe
benaming.]
[§ 2. Met behoud van de toepassing van §
1, heeft de ambtshalve concordantie geen invloed op de rechten en plichten die
de betrokken personeelsleden ten aanzien van de oude benaming verworven hebben,
in het geval dat de oude benaming nog blijft
bestaan.]
Art. 3.
Voor de toepassing van dit besluit worden de
ambtshalve concordanties opgesomd in
[
[
[bijlage I tot en met IX]
]
]
.
Art. 4.
De volgende bepalingen worden opgeheven :
...
Art. 5.
Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1
september 2005.
Art. 6.
De Vlaamse minister, bevoegd voor het
Onderwijs, is belast met de uitvoering van dit
besluit.
BIJLAGE I
[
[
In het gewoon secundair onderwijs
:
1° wordt het oude algemeen vak wijsgerige stromingen
ambtshalve geconcordeerd naar het nieuwe algemeen vak
filosofie;
2° wordt het oude technisch vak kleding
ambtshalve geconcordeerd naar het nieuwe technisch vak
mode;
3° wordt het oude praktisch vak kleding ambtshalve
geconcordeerd naar het nieuwe praktisch vak mode;
[4°
wordt, met ingang van 1 september 2010, het technische vak technologische
opvoeding ambtshalve geconcordeerd naar het technische vak
techniek;
5° wordt, met ingang van 1 september 2010, het
algemene vak biologie ambtshalve geconcordeerd naar het algemene vak
natuurwetenschappen, voor de personeelsleden van het voltijds secundair
onderwijs die in het ambt van leraar secundair onderwijs in de loop van het
schooljaar 2007-2008, 2008-2009 of 2009-2010 aan een van de volgende
voorwaarden hebben voldaan :
a) ze zijn titularis geweest van
een betrekking in het algemene vak biologie in de eerste graad van het gewoon
secundair onderwijs en ze zijn uiterlijk op 31 augustus 2010 voor het algemene
vak biologie vastbenoemd op basis van een vereist bekwaamheidsbewijs, organiek
of bij overgangsmaatregel;
b) ze zijn tijdelijk aangesteld of
tijdelijk belast geweest in een betrekking in het algemene vak biologie in de
eerste graad van het gewoon secundair onderwijs op basis van een vereist
bekwaamheidsbewijs, organiek of bij overgangsmaatregel;
6°
wordt, met ingang van 1 september 2010, het algemene vak fysica ambtshalve
geconcordeerd naar het algemene vak natuurwetenschappen, voor de
personeelsleden van het voltijds secundair onderwijs die in het ambt van leraar
secundair onderwijs in de loop van het schooljaar 2007-2008, 2008-2009 of
2009-2010 aan een van de volgende voorwaarden hebben voldaan :
a) ze zijn titularis geweest van een betrekking in het
algemene vak fysica in de eerste graad van het gewoon secundair onderwijs en ze
zijn uiterlijk op 31 augustus 2010 voor het algemene vak fysica vastbenoemd op
basis van een vereist bekwaamheidsbewijs, organiek of bij overgangsmaatregel;
b) ze zijn tijdelijk aangesteld of tijdelijk belast geweest in
een betrekking in het algemene vak fysica in de eerste graad van het gewoon
secundair onderwijs op basis van een vereist bekwaamheidsbewijs, organiek of
bij overgangsmaatregel;
7° wordt, met ingang van 1
september 2011, het algemene vak biologie ambtshalve geconcordeerd naar het
algemene vak natuurwetenschappen, voor de personeelsleden van het voltijds
secundair onderwijs die in het ambt van leraar secundair onderwijs in de loop
van het schooljaar 2008-2009, 2009-2010 of 2010-2011 aan een van de volgende
voorwaarden hebben voldaan :
a) ze zijn titularis geweest van
een betrekking in het algemene vak biologie in de eerste graad van het gewoon
secundair onderwijs en uiterlijk op 31 augustus 2011 voor het algemene vak
biologie vastbenoemd op basis van een vereist bekwaamheidsbewijs, organiek of
bij overgangsmaatregel;
b) ze zijn tijdelijk aangesteld of
tijdelijk belast geweest in een betrekking in het algemene vak biologie in de
eerste graad van het gewoon secundair onderwijs op basis van een vereist
bekwaamheidsbewijs, organiek of bij overgangsmaatregel;
8°
wordt, met ingang van 1 september 2011, het algemene vak fysica ambtshalve
geconcordeerd naar het algemene vak natuurwetenschappen, voor de
personeelsleden van het voltijds secundair onderwijs die in het ambt van leraar
secundair onderwijs in de loop van het schooljaar 2008-2009, 2009-2010 of
2010-2011 aan een van de volgende voorwaarden hebben voldaan
:
a) ze zijn titularis geweest van een betrekking in het
algemene vak fysica in de eerste graad van het gewoon secundair onderwijs en
uiterlijk op 31 augustus 2011 voor het algemene vak fysica vastbenoemd op basis
van een vereist bekwaamheidsbewijs, organiek of bij overgangsmaatregel;
b) ze zijn tijdelijk aangesteld of tijdelijk belast geweest in
een betrekking in het algemene vak fysica in de eerste graad van het gewoon
secundair onderwijs op basis van een vereist bekwaamheidsbewijs, organiek of
bij overgangsmaatregel;
9° wordt, met ingang van 1
september 2011, het algemene vak wetenschappelijk werk ambtshalve geconcordeerd
naar het algemene vak natuurwetenschappen, voor de personeelsleden van het
voltijds secundair onderwijs die in het ambt van leraar secundair onderwijs in
de loop van het schooljaar 2008-2009, 2009-2010 of 2010-2011 aan een van de
volgende voorwaarden voldoen :
a) ze zijn titularis geweest van
een betrekking in het algemene vak wetenschappelijk werk in de eerste graad van
het gewoon secundair onderwijs en ze zijn uiterlijk op 31 augustus 2011 voor
het algemene vak wetenschappelijk werk vastbenoemd op basis van een vereist
bekwaamheidsbewijs, organiek of bij overgangsmaatregel;
b) ze
zijn tijdelijk aangesteld of tijdelijk belast geweest in een betrekking in het
algemene vak wetenschappelijk werk in de eerste graad van het gewoon secundair
onderwijs op basis van een vereist bekwaamheidsbewijs, organiek of bij
overgangsmaatregel;
]
[
10° wordt, met ingang van 1 september 2014, het ambt van leraar ambtshalve geconcordeerd naar het ambt van leraar niet-confessionele zedenleer, voor de personeelsleden van het voltijds secundair onderwijs die in de loop van het schooljaar 2011-2012, 2012-2013 of 2013-2014 aan een van de volgende voorwaarden voldoen :
a) ze zijn titularis geweest van een betrekking in het algemene vak niet-confessionele zedenleer en ze zijn uiterlijk op 31 augustus 2014 voor het algemene vak niet-confessionele zedenleer vastbenoemd;
b) ze zijn tijdelijk aangesteld of tijdelijk belast geweest in een betrekking in het algemene vak niet-confessionele zedenleer.
]
[11° worden met ingang van 1 september 2021 de ambten die uiterlijk op 31 augustus 2021 zijn opgericht met
toepassing van artikel VI.7 van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs van 28 oktober 2016, ambtshalve
geconcordeerd naar het wervingsambt van ICT-coördinator.]
]
[
Ambtshalve concordanties in het gewoon secundair onderwijs]
]
BIJLAGE II
In het onderwijs voor sociale promotie
:
1° wordt het oude technisch vak naaien ambtshalve
geconcordeerd naar het nieuwe technisch vak kleding;
2°
wordt het oude praktisch vak praktijk naaien ambtshalve geconcordeerd naar het
nieuwe praktisch vak praktijk kleding.
BIJLAGE III
In het buitengewoon basisonderwijs
:
1° worden de wervingsambten van administratief medewerker
of van beleidsmedewerker, gecreëerd op basis van de puntenenveloppe ICT,
vermeld in artikel X.
52 van het decreet van 14 februari 2003 betreffende het onderwijs
XIV, en/of gecreëerd op basis van de puntenenveloppe, toegekend aan de
scholengemeenschap en gebruikt voor ICT, als vermeld in
artikel 125duodecies
van het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997, ambtshalve geconcordeerd
naar het wervingsambt van ICT-coördinator;
2° wordt
het wervingsambt van beleidsmedewerker, ingericht op basis van de
puntenenveloppe, toegekend aan de scholengemeenschap en gebruikt voor zorg, als
vermeld in artikel 125duodecies van het decreet Basisonderwijs van 25 februari
1997, ambtshalve geconcordeerd naar het wervingsambt van
zorgcoördinator.
BIJLAGE IV
In het gewoon basisonderwijs
:
1° worden de wervingsambten van administratief medewerker
of van beleidsmedewerker, gecreëerd op basis van de puntenenveloppe ICT,
vermeld in artikel X. 52 van het decreet van 14 februari 2003 betreffende het
onderwijs XIV, en/of gecreëerd op basis van de puntenenveloppe, toegekend
aan de scholengemeenschap en gebruikt voor ICT, als vermeld in artikel
125duodecies van het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997, ambtshalve
geconcordeerd naar het wervingsambt van
ICT-coördinator;
2° wordt het wervingsambt van
beleidsmedewerker, gecreëerd op basis van de puntenenveloppe zorg en/of
gecreëerd op basis van de puntenenveloppe, toegekend aan de
scholengemeenschap en gebruikt voor zorg, als respectievelijk vermeld in
artikel 153quinquies en
artikel 125duodecies van het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997,
ambtshalve geconcordeerd naar het wervingsambt van
zorgcoördinator.
[
BIJLAGE V
[publicatie Belgisch Staatsblad]
[
Aan bijlage V bij het besluit van de Vlaamse Regering van 1 september 2006 betreffende de ambtshalve
concordantie, ingevoegd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2010 en vervangen bij het besluit van
de Vlaamse Regering van 15 maart 2024, worden volgende wijzigingen aangebracht:
1° in punt 26°, wordt b) vervangen door wat volgt:
“b) de in de linker kolom vermelde module ambtshalve geconcordeerd naar de in de rechterkolom vermelde
module:
module | module |
Aandrijftechnieken 1 | Lijnautomatisering installaties |
Aandrijftechnieken 1 | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
Aandrijftechnieken 1 | PLC |
Aandrijftechnieken 1 | Project procesinstallaties automatisering |
Aandrijftechnieken 2 | Lijnautomatisering installaties |
Aandrijftechnieken 2 | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
Aandrijftechnieken 2 | PLC |
Aandrijftechnieken 2 | Project procesinstallaties automatisering |
Aandrijftechnieken 3 | Lijnautomatisering installaties |
Aandrijftechnieken 3 | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
Aandrijftechnieken 3 | PLC |
Aandrijftechnieken 3 | Project procesinstallaties automatisering |
Aandrijftechnieken 4 | Lijnautomatisering installaties |
Aandrijftechnieken 4 | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
Aandrijftechnieken 4 | PLC |
Aandrijftechnieken 4 | Project procesinstallaties automatisering |
Activiteitenbegeleiding | Dagelijkse activiteiten |
Actuele tendensen in het welzijnswerk | Kennismaken met de beroepscontext |
Basis elektriciteit | Basis elektriciteit automatisering |
Communicatief gedrag | Communicatie (PB) |
Communicatief gedrag | Conflicthantering (PB) |
Communicatief gedrag | Omgaan met informatie |
Communicatieve vaardigheden | Communicatie (PB) |
Communicatieve vaardigheden | Conflicthantering (PB) |
Communicatieve vaardigheden | Omgaan met informatie |
Cosmetologie FTA | Cosmetologie en dermatologie |
Cosmetologie FTA | Voedingsadvies |
Deontologisch en ethisch handelen | Deontologisch handelen |
Elektrische opbouwinstallaties 1 | Elektrische componenten automatisering |
Elektrische opbouwinstallaties 1 | Inleiding automatisering |
Elektrische opbouwinstallaties 1 | Sensoren, meet- en regeltechnieken automatisering |
Elektrische opbouwinstallaties 2 | Elektrische componenten automatisering |
Elektrische opbouwinstallaties 2 | Inleiding automatisering |
Elektrische opbouwinstallaties 2 | Sensoren, meet- en regeltechnieken automatisering |
Emancipatorisch handelen | Krachtgericht werken |
Expressieve vaardigheden | Communicatie (PB) |
Expressieve vaardigheden | Conflicthantering (PB) |
Expressieve vaardigheden | Omgaan met informatie |
Farmaceutische plantkunde en homeopathie | Voedingsadvies |
Farmaceutische zorg | Farmaceutisch handelen |
Farmaceutische zorg | Voedingsadvies |
Farmacologie | Inleiding tot de farmacologie |
Farmacologie | Inleiding tot farmaceutisch rekenen |
Farmacologie | Voedingsadvies |
Galenica | Galenica 1 |
Galenica | Galenica 2 |
Galenica | Voedingsadvies |
Gesuperviseerde beroepspraktijk 1 | Stage Persoonsbegeleider 1 |
Gesuperviseerde beroepspraktijk 2 | Stage Persoonsbegeleider 2 |
Gesuperviseerde beroepspraktijk 3 | Stage Persoonsbegeleider 3 |
Gesuperviseerde beroepspraktijk 4 | Stage Persoonsbegeleider 4 |
Gesuperviseerde beroepspraktijk 5 | Stage Persoonsbegeleider 5 |
Gesuperviseerde beroepspraktijk 6 | Stage Persoonsbegeleider 6 |
ICT | Digitale communicatie |
Industriële installaties | Lijnautomatisering installaties |
Industriële installaties | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
Industriële installaties | PLC |
Industriële installaties | Project procesinstallaties automatisering |
Levenslooppsychologie | De mens in ontwikkeling |
Medische zorgverlening | Voedingsadvies |
Medische zorgverlening | Wondzorg en medische materialen |
Methodisch handelen in een organisatie | Planmatig handelen en organiseren van eigen werk |
Methodische werkbegeleiding en supervisie 1 | Begeleide intervisie 1 (PB) |
Methodische werkbegeleiding en supervisie 2 | Begeleide intervisie 2 (PB) |
Methodische werkbegeleiding en supervisie 3 | Begeleide intervisie 3 (PB) |
Methodische werkbegeleiding en supervisie 4 | Begeleide intervisie 4 (PB) |
Methodische werkbegeleiding en supervisie 5 | Begeleide intervisie 5 (PB) |
Methodische werkbegeleiding en supervisie 6 | Begeleide intervisie 6 (PB) |
Observeren en rapporteren | Communicatie (PB) |
Observeren en rapporteren | Conflicthantering (PB) |
Observeren en rapporteren | Omgaan met informatie |
Omgaan met diversiteit | Diversiteit |
Omgaan met het cliëntsysteem | Dagelijkse activiteiten |
Omgaan met het cliëntsysteem | Omgaan met informatie |
Omgaan met moeilijk gedrag | Doelgroep: personen in de jeugdhulp |
Omgaan met moeilijk gedrag | Doelgroep: personen met een beperking |
Omgaan met moeilijk gedrag | Doelgroep: personen met een psychische kwetsbaarheid |
Orthoagogische vraagstellingen | Doelgroep: personen in de jeugdhulp |
Orthoagogische vraagstellingen | Doelgroep: personen met een beperking |
Orthoagogische vraagstellingen | Doelgroep: personen met een psychische kwetsbaarheid |
Orthopedagogische vraagstellingen | Doelgroep: personen in de jeugdhulp |
Orthopedagogische vraagstellingen | Doelgroep: personen met een beperking |
Orthopedagogische vraagstellingen | Doelgroep: personen met een psychische kwetsbaarheid |
PLC 1 | Lijnautomatisering installaties |
PLC 1 | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
PLC 1 | PLC |
PLC 1 | Project procesinstallaties automatisering |
PLC 2 | Lijnautomatisering installaties |
PLC 2 | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
PLC 2 | PLC |
PLC 2 | Project procesinstallaties automatisering |
PLC 3 | Lijnautomatisering installaties |
PLC 3 | Lijnautomatisering netwerken en HMI |
PLC 3 | PLC |
PLC 3 | Project procesinstallaties automatisering |
Professionaliteit en kwaliteitszorg | Zelfzorg en reflectie |
Psychosociale vraagstellingen | Doelgroep: personen in de jeugdhulp |
Psychosociale vraagstellingen | Doelgroep: personen met een beperking |
Psychosociale vraagstellingen | Doelgroep: personen met een psychische kwetsbaarheid |
Samenwerkingsvaardigheden | Samenwerken |
Sociaal-emotioneel begeleiden | Dagelijkse activiteiten |
Stage galenica | Werkplekleren magistrale bereidingen en logistieke taken |
Toegepaste analytische chemie FTA | Toegepaste fysica en chemie |
Toegepaste anatomie en fysiologie FTA | Toegepaste anatomie, fysiologie en pathologie |
Toegepaste anatomie en fysiologie FTA | Voedingsadvies |
Toegepaste biochemie FTA | Toegepaste fysica en chemie |
Toegepaste biologie FTA | Toegepaste biologie |
Toegepaste fysica en chemie FTA | Toegepaste fysica en chemie |
Toxicologie, tarificatie en regelgeving FTA | Tarificatie en regelgeving |
Toxicologie, tarificatie en regelgeving FTA | Voedingsadvies |
Verzorgen, veiligheid en gezondheid | EHBO |
Welzijn en gezondheidszorg | Kennismaken met de beroepscontext |
Werken met groepen | Conflicthantering (PB) |
Werken met groepen | Diversiteit |
Werken met groepen | Samenwerken |
Woon- en leefklimaat | Dagelijkse activiteiten"; |
2° er wordt een punt 27° toegevoegd, dat luidt als volgt:
"27° Met ingang van 1 september 2024 wordt:
a) de module, vermeld in de linkerkolom, ambtshalve geconcordeerd naar de module, vermeld in de rechterkolom:
module | module |
Appendages en algemene materiaalkennis voor de procesoperator chemie | Appendages en algemene materialenkennis voor de procesoperator CFI |
Elektriciteit voor de procesoperator chemie | Elektriciteit voor de procesoperator CFI |
Fysica voor de procesoperator chemie | Fysica voor de procesoperator CFI |
Gesuperviseerde beroepspraktijk voor de procesoperator chemie | Practicum 1 - procestechnologie voor de procesoperator CFI |
Gesuperviseerde beroepspraktijk voor de procesoperator chemie | Practicum 2 voor de procesoperator CFI |
Gesuperviseerde beroepspraktijk voor de procesoperator chemie | Practicum 3 voor de procesoperator CFI |
Gesuperviseerde beroepspraktijk voor de procesoperator chemie | Practicum 4 voor de procesoperator CFI |
Gesuperviseerde beroepspraktijk voor de procesoperator chemie | Werkplekleren voor de procesoperator CFI |
Houtimitaties | Decoratieschilderen - hout- en andere imitaties |
Marmerimitaties | Decoratieschilderen - steenimitaties |
Meet- en regeltechniek voor de procesoperator chemie | Meet- en regeltechnieken voor de procesoperator CFI |
Scheidingtechnieken | Scheidingtechnieken voor de procesoperator CFI |
Scheikunde voor de procesoperator chemie | Chemie voor de procesoperator CFI |
Transport van stoffen | Transport van stoffen voor de procesoperator CFI |
Veiligheid bij procesoperaties chemie | Veiligheid voor de procesoperator CFI |
Vergulden | Decoratieschilderen gevorderd |
Warmtetransport | Warmtetransport voor de procesoperator CFI |
b) de opleiding, vermeld in de linkerkolom ambtshalve geconcordeerd naar de module, vermeld in de rechterkolom:
opleiding | module |
Behanger | Basis behangwerken |
Behanger | Basis schilderen |
Behanger | Basis vloerbekleding |
Behanger | Behangen |
Behanger | Decoratieschilderen |
Behanger | Manueel schilderen |
Behanger | Pistoolschilderen |
Behanger | Raamdecoratie (schilder-behanger) |
Behanger | Vloerbekleding |
Behanger | Voorbereidende werken - ondergrond |
Plaatser soepele vloerbekleding | Basis behangwerken |
Plaatser soepele vloerbekleding | Basis schilderen |
Plaatser soepele vloerbekleding | Basis vloerbekleding |
Plaatser soepele vloerbekleding | Behangen |
Plaatser soepele vloerbekleding | Decoratieschilderen |
Plaatser soepele vloerbekleding | Manueel schilderen |
Plaatser soepele vloerbekleding | Pistoolschilderen |
Plaatser soepele vloerbekleding | Raamdecoratie (schilder-behanger) |
Plaatser soepele vloerbekleding | Vloerbekleding |
Plaatser soepele vloerbekleding | Voorbereidende werken - ondergrond |
Reclame- en decoratieschilder | Decoratieschilderen - hout- en andere imitaties |
Reclame- en decoratieschilder | Decoratieschilderen - steenimitaties |
Reclame- en decoratieschilder | Decoratieschilderen gevorderd |
Schilder | Basis behangwerken |
Schilder | Basis schilderen |
Schilder | Basis vloerbekleding |
Schilder | Behangen |
Schilder | Decoratieschilderen |
Schilder | Manueel schilderen |
Schilder | Pistoolschilderen |
Schilder | Raamdecoratie (schilder-behanger) |
Schilder | Vloerbekleding |
Schilder | Voorbereidende werken - ondergrond |
Schilder-decorateur | Basis behangwerken |
Schilder-decorateur | Basis schilderen |
Schilder-decorateur | Basis vloerbekleding |
Schilder-decorateur | Behangen |
Schilder-decorateur | Decoratieschilderen |
Schilder-decorateur | Manueel schilderen |
Schilder-decorateur | Pistoolschilderen |
Schilder-decorateur | Raamdecoratie (schilder-behanger) |
Schilder-decorateur | Vloerbekleding |
Schilder-decorateur | Voorbereidende werken - ondergrond". |
]
]
[
BIJLAGE VI
[
[Ambtshalve concordanties in het deeltijds
kunstonderwijs]
]
[Aan bijlage VI bij hetzelfde besluit, ingevoegd bij het besluit van de Vlaamse Regering van
4 september 2009 en vervangen bij het besluit van de Vlaamse Regering van 24 mei 2019, wordt een punt F toegevoegd,
dat luidt als volgt:
“F. Met ingang van 1 september 2021 worden in het deeltijds kunstonderwijs de ambten die uiterlijk op
31 augustus 2021 zijn opgericht met toepassing van artikel VI.7 van de Codificatie sommige bepalingen voor het
onderwijs van 28 oktober 2016, ambtshalve geconcordeerd naar het wervingsambt van ICT-coördinator.”]
]
[
Bijlage VII. Ambtshalve concordanties in de centra voor leerlingenbegeleiding
Met ingang van 1 september 2018 :
1° wordt in het centrum voor leerlingenbegeleiding het ambt van administratief werker, ambtshalve geconcordeerd naar het wervingsambt van administratief medewerker;
2° wordt in het centrum voor leerlingenbegeleiding het ambt van medewerker, ambtshalve geconcordeerd naar het
wervingsambt van administratief medewerker.
Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Vlaamse Regering van 15 juni 2018 tot wijziging van de
regelgeving betreffende de concordantie, de bekwaamheidsbewijzen en de salarisschalen van de personeelsleden van
het buitengewoon onderwijs en de centra voor leerlingenbegeleiding
[
Bijlage VIII. Ambtshalve concordantie in het buitengewoon secundair onderwijs
In het buitengewoon secundair onderwijs:
1° worden met ingang van 1 september 2021 de ambten die uiterlijk zijn opgericht op 31 augustus 2021 met
toepassing van artikel VI.7 van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs van 28 oktober 2016, ambtshalve
geconcordeerd naar het wervingsambt van ICT-coördinator.
]
]
[
Bijlage IX.
Ambtshalve concordantie in de onderwijsinternaten:
]