Opleidingsinformatie
Deze lesmodule geeft informatie over de personeelscategorie van het ondersteunend personeel en verduidelijkt de principes van de aanwending van de omkadering (pakket uren-leraar, omgezette uren, globale- en ICT-puntenenveloppe).
Wat
De personeelscategorie van het ondersteunend
personeel bestaat uit de ambten opvoeder, administratief medewerker en
ICT-coördinator. Deze opleiding zoomt in op:
1. De
puntenwaarden van de betrekkingen ifv de verschillende salarisschalen/niveau
van bekwaamheidsbewijs/ambten
2. De
administratieve en geldelijke toestand van de personeelsleden van
deze personeelscategorie
De omkadering van een school bestaat uit
verschillende pakketten. Deze opleiding zoomt in op:
- De
verschillende pakketten en hun aanwending (uren-leraar, omgezette
uren, globale puntenenveloppe en ICT-puntenenveloppe)
- Tips bij het
vaststellen van een overschrijding in de verschillende pakketten
Er is aandacht voor de geldende
regelgeving, veel gestelde vragen en concrete tips.
Voor wie
Voor medewerkers met
basiskennis in de personeelsmaterie en directeurs van het secundair onderwijs.
Doelstellingen
- Je bent in staat in om na te
gaan of een personeelslid aan de specifieke voorwaarden voldoet om
aangesteld te worden in de personeelscategorie van het ondersteunend
personeel.
- Je zal de salarisschaal en
de bijhorende puntenwaarde voor het ondersteunend personeel kunnen bepalen
en kennis opdoen over de administratieve en geldelijke toestand van deze
personeelscategorie.
- Je weet met welke regels er rekening moet
worden houden bij de aanwending van de omkadering in uren-leraar (gewoon
SO).
- Je weet hoe je uren kan omzetten in geval van
lerarentekort (gewoon SO/ BuSO)
- Je weet met welke regels er rekening moet
worden houden bij de aanwending van de globale puntenenveloppe en de
ICT-puntenenveloppe (gewoon SO/BuSO)
- Je kan de directie ondersteunen bij het optimaal en correct aanwenden van de verschillende omkaderingspakketten en je kan de opdrachten correct zenden
- Je kan de directie ondersteunen bij de interpretatie van de controle op de omkadering
- Je kan actuele informatie terugvinden in
relevante omzendbrieven.
Praktische informatie
Datum, uur en locatie
De opleidingen vinden plaats op volgende data van 9u30 tot 16u00, kies een sessie:
Doelgroep: Voor medewerkers met
basiskennis in de personeelsmaterie en directeurs van het secundair onderwijs.
Programma:
09u00: Ontvangst met koffie
09u30: Het ondersteunend personeel
10u30: Aanwending van de pakketten uren-leraar in het gewoon secundair onderwijs
11u45: Omzetting van (niet) vacante uren naar punten voor ondersteunend personeel (en specifieke uren in BuSO)
12u15: Broodjeslunch
13u00: Aanwending van de globale puntenenveloppe
14u00: Aanwending van de punten ICT-coördinatie
14u30: pauze
14u45: Oefeningen
16u00: Einde
Inschrijven
Deelname is volledig gratis, maar vooraf inschrijven is verplicht.
Het aantal plaatsen is beperkt. Bij maximale bezetting sluiten we de inschrijvingen af.
Tijdens de middagpauze wordt er een broodjeslunch aangeboden.
Privacy
Bescherming van persoonsgegevens
AGODI gebruikt jouw persoonlijke gegevens om je inschrijving te registreren en om je te kunnen contacteren als dit hiervoor nodig blijkt.
In geen geval zullen wij de gegevens bekend maken aan derden, noch deze gebruiken of laten gebruiken voor commerciële doeleinden.
Je gegevens worden bewaard tot 1 september van het schooljaar volgend op je inschrijving zodat we onze opleidingen kunnen evalueren of om je verder op de hoogte te kunnen houden van het toekomstig aanbod. Na deze datum worden je gegevens uit onze databanken verwijderd.
Verplichte en facultatieve informatie
Jouw naam, voornaam en e-mailadres moet je ons verstrekken, omdat deze gegevens noodzakelijk zijn voor de registratie. De andere gegevens zijn facultatief.
Ontvanger(s)
Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming
AGODI - Agentschap voor Onderwijsdiensten
Koning Albert II-laan 15
1210 Brussel
Verantwoordelijken
Bruno Lamelyn
Elke Defranc
Beveiliging
Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van persoonlijke gegevens. AGODI beschikt ook over een procedure om met gegevenslekken om te gaan.
Jouw rechten
Je kunt via mail aan dpo.agodi@ond.vlaanderen.be vragen welke persoonsgegevens we verwerken en je kunt ze laten verbeteren of verwijderen. We vragen dan een bewijs van jouw identiteit zodat we jouw gegevens niet meedelen aan iemand die er geen recht op heeft. Als je vragen hebt over de manier waarop we jouw gegevens verwerken, kun je contact opnemen met onze functionaris voor gegevensbescherming via mail aan dpo.agodi@ond.vlaanderen.be. Ben je het niet eens met de manier waarop we jouw gegevens verwerken, dan kun je je wenden tot de bevoegde toezichthoudende autoriteit. Ons beleid op het vlak van gegevensverwerking vind je op http://www.agodi.be/over-ons/privacyverklaring