Inschrijven

'Ondersteunend personeel 'en 'Aanwending van de omkadering in uren en punten'




Opleidingsinformatie



Deze lesmodule geeft informatie over de personeelscategorie van 
het ondersteunend personeel en  verduidelijkt de principes van de aanwending van de omkadering (pakket uren-leraar, omgezette uren, globale- en ICT-puntenenveloppe).

Wat

De personeelscategorie van het ondersteunend personeel bestaat uit de ambten opvoeder, administratief medewerker en ICT-coördinator. Deze opleiding zoomt in op:

1.      De puntenwaarden van de betrekkingen ifv de verschillende salarisschalen/niveau van bekwaamheidsbewijs/ambten 

2.      De administratieve en geldelijke toestand van de personeelsleden van deze personeelscategorie

De omkadering van een school bestaat uit verschillende pakketten. Deze opleiding zoomt in op:

  1. De verschillende pakketten en hun aanwending (uren-leraar, omgezette uren, globale puntenenveloppe en ICT-puntenenveloppe)
  2. Tips bij het vaststellen van een overschrijding in de verschillende pakketten

Er is aandacht voor de geldende regelgeving, veel gestelde vragen en concrete tips.

Voor wie 

Voor medewerkers met basiskennis in de personeelsmaterie en directeurs van het secundair onderwijs.

Doelstellingen

  • Je bent in staat in om na te gaan of een personeelslid aan de specifieke voorwaarden voldoet om aangesteld te worden in de personeelscategorie van het ondersteunend personeel.
  • Je zal de salarisschaal en de bijhorende puntenwaarde voor het ondersteunend personeel kunnen bepalen en kennis opdoen over de administratieve en geldelijke toestand van deze personeelscategorie.
  • Je weet met welke regels er rekening moet worden houden bij de aanwending van de omkadering in uren-leraar (gewoon SO).
  • Je weet hoe je uren kan omzetten in geval van lerarentekort (gewoon SO/ BuSO)
  • Je weet met welke regels er rekening moet worden houden bij de aanwending van de globale puntenenveloppe en de ICT-puntenenveloppe (gewoon SO/BuSO) 
  • Je kan de directie ondersteunen bij het optimaal en correct aanwenden van de verschillende omkaderingspakketten en je kan de opdrachten correct zenden
  • Je kan de directie ondersteunen bij de interpretatie van de controle op de omkadering   

  • Je kan actuele informatie terugvinden in relevante omzendbrieven.

Praktische informatie

Datum, uur en locatie

De opleidingen vinden plaats op volgende data van 9u30 tot 16u00, kies een sessie:

Doelgroep: Voor medewerkers met basiskennis in de personeelsmaterie en directeurs van het secundair onderwijs.


Programma:
09u00: Ontvangst met koffie
09u30: Het ondersteunend personeel
10u30: Aanwending van de pakketten uren-leraar in het gewoon secundair onderwijs
11u45: Omzetting van (niet) vacante uren naar punten voor ondersteunend personeel (en specifieke uren in BuSO)
12u15: Broodjeslunch
13u00: Aanwending van de globale puntenenveloppe
14u00: Aanwending van de punten ICT-coördinatie
14u30: pauze
14u45: Oefeningen
16u00: Einde


Inschrijven

Deelname is volledig gratis, maar vooraf inschrijven is verplicht.

Het aantal plaatsen is beperkt. Bij maximale bezetting sluiten we de inschrijvingen af.

Tijdens de middagpauze wordt er een broodjeslunch aangeboden.

Privacy

Bescherming van persoonsgegevens

AGODI gebruikt jouw persoonlijke gegevens om je inschrijving te registreren en om je te kunnen contacteren als dit hiervoor nodig blijkt.

In geen geval zullen wij de gegevens bekend maken aan derden, noch deze gebruiken of laten gebruiken voor commerciële doeleinden.

Je gegevens worden bewaard tot 1 september van het schooljaar volgend op je inschrijving zodat we onze opleidingen kunnen evalueren of om je verder op de hoogte te kunnen houden van het toekomstig aanbod. Na deze datum worden je gegevens uit onze databanken verwijderd.

Verplichte en facultatieve informatie

Jouw naam, voornaam en e-mailadres moet je ons verstrekken, omdat deze gegevens noodzakelijk zijn voor de registratie. De andere gegevens zijn facultatief.

Ontvanger(s)

Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming 
AGODI - Agentschap voor Onderwijsdiensten 
Koning Albert II-laan 15 
1210 Brussel

Verantwoordelijken

Bruno Lamelyn 
Elke Defranc

Beveiliging

Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van persoonlijke gegevens. AGODI beschikt ook over een procedure om met gegevenslekken om te gaan.

Jouw rechten

Je kunt via mail aan dpo.agodi@ond.vlaanderen.be vragen welke persoonsgegevens we verwerken en je kunt ze laten verbeteren of verwijderen. We vragen dan een bewijs van jouw identiteit zodat we jouw gegevens niet meedelen aan iemand die er geen recht op heeft. Als je vragen hebt over de manier waarop we jouw gegevens verwerken, kun je contact opnemen met onze functionaris voor gegevensbescherming via mail aan dpo.agodi@ond.vlaanderen.be. Ben je het niet eens met de manier waarop we jouw gegevens verwerken, dan kun je je wenden tot de bevoegde toezichthoudende autoriteit. Ons beleid op het vlak van gegevensverwerking vind je op http://www.agodi.be/over-ons/privacyverklaring