Startpagina

Op dit bekendmakingsevent presenteert IDEA Consult de belangrijkste onderzoeksresultaten en aanbevelingen van de evaluatie van het convenant van het Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) 2020-2024.
Het bekendmakingsevent biedt stakeholders de kans om te reflecteren op de onderzoeksresultaten en mee te denken over de toekomst van het steunpunt. Het evenement begint in de namiddag met een toelichting van de onderzoeksresultaten, gevolgd door twee gesprekstafels over de organisatie van het steunpunt en de hoofdtaken van het steunpunt in een volgend convenant. De belangrijkste conclusies van de gesprekstafels zullen op het einde van de namiddag gepresenteerd worden.
Wenst u of een plaatsvervanger deel te nemen? Gelieve u dan zo snel mogelijk in te schrijven.
Praktische informatie
Datum en uur
Het bekendmakingsevent vindt plaats op vrijdag 25 april 2025, van 13.30 tot 17.00.
Raadpleeg het programma om de planning en de invulling van het bekendmakingsevent te bekijken.
Locatie
Het bekendmakingsevent vindt plaats in de Arteveldehogeschool, Voetweg 66, 9000 Gent.
De ontvangst en registratie vindt plaats tussen 13.30 en 14u op de passerelle op verdieping 10. De verwelkoming en presentatie door de onderzoekers vinden plaats in lokaal T.10.01.
Bereikbaarheid
Meer informatie over de bereikbaarheid van de locatie kan u hier terugvinden: Campus Kantienberg | Arteveldehogeschool Gent
Inschrijven
Deelname is volledig gratis, maar vooraf inschrijven is verplicht.
Het aantal plaatsen is beperkt tot maximum 32 deelnemers. Bij maximale bezetting sluiten we de inschrijvingen af.
Inschrijven kan tot uiterlijk dinsdag 22 april 2025, 23u59, en uitsluitend via het online inschrijvingsformulier.
Programma
Tijdstip | Agenda |
13u30 | Ontvangst en registratie |
14u00 | Welkom namens het Kabinet van minister Zuhal Demir en de afdeling Levenslang Leren van het Departement Onderwijs & Vorming |
14u15 | Presentatie door de onderzoekers van de gehanteerde methode, de voornaamste onderzoeksresultaten en de adviezen |
14u45 | Introductie discussietafels en beleidsvoorstellen administratie |
15u00 | Discussietafel 1 |
15u30 | Pauze |
15u45 | Discussietafel 2 |
16u15 | Plenaire terugkoppeling discussietafels |
16u45 | Slotwoord |
17u00 | Receptie (passerelle verdieping 10) |
Er worden twee discussietafels ingericht. De eerste discussietafel is toegespitst op het organisatorische luik en gaat in op de bestuursstructuur van SIHO zoals de werking van de stuurgroep, het promotorenoverleg, de organisatiestructuur en de inbedding van SIHO in Arteveldehogeschool. Bij de tweede discussietafel wordt ingegaan op het inhoudelijke luik, waarbij er een kerntakendebat wordt gehouden. De leden worden gevraagd hoe zij vinden dat er naar de toekomst toe rekening gehouden kan worden met de resultaten van de evaluatie en de noden van het veld. De genodigden worden ingedeeld in twee groepen zodat er telkens één groep het organisatorische luik bespreekt en één groep het inhoudelijke luik. De gesprekken worden in goede banen geleid en genoteerd door medewerkers van het departement Onderwijs en Vorming. Na het slotwoord wordt een receptie voorzien door Arteveldehogeschool.
Privacy
Bescherming van persoonsgegevens
Het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming gebruikt jouw persoonlijke gegevens om je inschrijving te registreren en om je te kunnen contacteren als dit hiervoor nodig blijkt.
In geen geval zullen wij de gegevens bekend maken aan derden, noch deze gebruiken of laten gebruiken voor commerciële doeleinden.
Verplichte en facultatieve informatie
Jouw naam, voornaam en e-mailadres moet je ons verstrekken, omdat deze gegevens noodzakelijk zijn voor de registratie. De andere gegevens zijn facultatief. Als je deze niet invult, heeft dit geen enkele invloed op de registratie.
Ontvanger(s)
Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming
Entiteit - Afdeling Levenslang Leren
Koning Albert II-laan 15
1210 Brussel
Verantwoordelijke
Afdeling Levenslang Leren - levenslangleren.onderwijs@vlaanderen.be
Beveiliging
Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van persoonlijke gegevens.
Jouw rechten
Je kunt via mail aan dpo.dov@vlaanderen.be vragen welke persoonsgegevens we verwerken en je kunt ze laten verbeteren of verwijderen. We vragen dan een bewijs van jouw identiteit zodat we jouw gegevens niet meedelen aan iemand die er geen recht op heeft. Als je vragen hebt over de manier waarop we jouw gegevens verwerken, kun je contact opnemen met onze functionaris voor gegevensbescherming via mail aan dpo.dov@vlaanderen.be. Ben je het niet eens met de manier waarop we jouw gegevens verwerken, dan kun je je wenden tot de bevoegde toezichthoudende autoriteit. Ons beleid op het vlak van gegevensverwerking vind je op https://onderwijs.vlaanderen.be/departement-onderwijs-en-vorming.
Contact
Voor vragen over het Bekendmakingsevent evaluatie Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs en uw inschrijving kan u contact opnemen met Lynn De Palmenaer via lynn.depalmenaer@ond.vlaanderen.be