Ambtshalve en individuele concordanties in het secundair onderwijs vanaf 1 september 2025

  • referentie
    PERS/2024/02
  • publicatiedatum
    19/08/2024
  • datum laatste wijziging
    25/10/2024
  • wettelijke basis
    Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de individuele concordantie in het secundair onderwijs en tot wijziging van de regelgeving over de ambtshalve concordantie en de nuttige ervaring als bekwaamheidsbewijs in het secundair onderwijs
  • contact
    Contacteer uw relatiebeheerder of dossierspecialist in Mijn onderwijs via Berichten of telefonisch
  • Omdat met ingang van 1 september 2025 heel wat officiële vakbenamingen wijzigen, voorziet de overheid in zogenaamde ambtshalve en individuele concordanties. Deze concordanties hebben tot doel de rechten en plichten die personeelsleden in een oude vakbenaming verworven hebben, over te dragen naar de nieuwe vakbenaming. Deze omzendbrief licht de kenmerken toe van beide soorten concordantie en somt de gevolgen ervan op. De omzendbrief legt ook uit wie voor een individuele concordantie in aanmerking komt, welke procedure gevolgd moet worden en welke beroepsmogelijkheden er voor de personeelsleden zijn. Als bijlage zijn de toegelaten ambtshalve concordanties en individuele concordanties toegevoegd, evenals de formulieren die ingezonden moeten worden.

1. Inleiding

Op 1 september 2025 is er een actualisatie van de officiële vakbenamingen in het gewoon secundair onderwijs (incl. de centra voor deeltijds onderwijs), opleidingsvorm 4 van het buitengewoon secundair onderwijs, en voor de opleidingen (basis)verpleegkunde van het hoger beroepsonderwijs. Het overgrote merendeel van de officiële vakbenamingen blijft ongewijzigd, maar er zijn ook nieuwe of gemoderniseerde benamingen. Er zijn ook vakbenamingen die niet langer ingericht kunnen worden. Meer hierover vindt u in de omzendbrief Bekwaamheidsbewijzen in het gewoon secundair onderwijs, punt 5.

Als de overheid opheffingen of wijzigingen doorvoert in bestaande structuren (personeelscategorieën, ambten, vakken), heeft dit meestal invloed op personeelsleden en op de inrichtende machten die betrokken zijn bij een dergelijke maatregel. Bij elke verandering is het dan ook de taak van de overheid om te bepalen in welke mate de rechten en plichten van alle betrokken partijen gegarandeerd worden. Deze garanties bieden we via een mechanisme van concordanties en overgangsmaatregelen.

In deze omzendbrief wordt verder ingegaan op de ambtshalve en individuele concordanties die we voorzien voor de leraren van het secundair onderwijs.

2. Toepassingsgebied

Deze omzendbrief is van toepassing op de leraren van het bestuurs- en onderwijzend personeel van de instellingen voor gewoon secundair onderwijs (incl. de centra voor deeltijds onderwijs), voor opleidingsvorm 4 van het buitengewoon secundair onderwijs, en voor de opleidingen (basis)verpleegkunde van het hoger beroepsonderwijs.

3. Ambtshalve en individuele concordantie

Binnen het systeem van concordantie worden twee types onderscheiden, namelijk enerzijds ambtshalve concordantie en anderzijds individuele concordantie.

Bij een ambtshalve concordantie wordt de overdracht van de rechten en plichten die gekoppeld zijn aan een vak automatisch overgedragen naar een ander vak. Het gaat hier om een ingreep die de administratie centraal uitvoert voor iedereen die rechten en plichten heeft voor een bepaald vak. In bijlage 1 bij deze omzendbrief vindt u het overzicht van de ambtshalve concordanties die de administratie zal uitvoeren. De ambtshalve concordanties zijn een én-én-verhaal: elke regel die in bijlage 1 opgenomen is, geldt voor de betrokken personeelsleden.

Bij een individuele concordantie wordt de overdracht van de rechten en plichten die gekoppeld zijn aan een vak naar een ander vak per individueel personeelslid bepaald. Dat kan dus betekenen dat sommige personeelsleden helemaal geen individuele concordantie zullen (moeten) toegekend krijgen, andere personeelsleden misschien één individuele concordantie en nog andere personeelsleden meerdere individuele concordanties. In bijlage 2 bij deze omzendbrief vindt u het overzicht van de individuele concordanties die mogelijk zijn vanaf 1 september 2025. Individuele concordantie is dus in eerste instantie iets wat eventueel kan, maar niet per se hoeft. Sommige personeelsleden zullen een combinatie hebben van vakken met ambtshalve concordanties én individuele concordanties.

Om een volledig overzicht van de geldende concordanties te vinden, heeft AGODI een zogenaamde concordantiezoeker ontwikkeld die u op de website terugvindt.

4. Gevolgen van ambtshalve of individuele concordantie

Beide types concordantie hebben dezelfde gevolgen voor de personeelsleden.

Concreet regelt de concordantie de volgende overdrachten van rechten en plichten:

1. Indien dit van toepassing is, wordt wie zich kandidaat gesteld had voor een tijdelijke aanstelling in een bepaald vak geacht zich kandidaat te hebben gesteld voor een tijdelijke aanstelling in het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

2. Wie in een vak diensten heeft gepresteerd, wordt geacht ook die diensten te hebben gepresteerd in het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

3. Wie zich kandidaat gesteld had voor een tijdelijke aanstelling van doorlopende duur in een bepaald vak, wordt geacht zich kandidaat te hebben gesteld voor een tijdelijke aanstelling van doorlopende duur in het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

4. Wie het recht op een tijdelijke aanstelling van doorlopende duur verworven had voor een bepaald vak, heeft ook het recht op een tijdelijke aanstelling van doorlopende duur verworven voor het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

5. Wie een tijdelijke aanstelling van doorlopende duur had voor een bepaald vak, heeft ook een tijdelijke aanstelling van doorlopende duur voor de vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

6. De vacantverklaring en de kandidaatstelling die iemand gedaan heeft met het oog op een vaste benoeming in een bepaald vak, worden geacht gebeurd te zijn in het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

7. Wie vast benoemd is voor een bepaald vak, is ook vast benoemd voor het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

8. Indien dit van toepassing is, worden de vacantverklaring en de kandidaatstelling die iemand gedaan heeft met het oog op mutatie naar een bepaald vak, geacht gebeurd te zijn in het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

9. Wie terbeschikking gesteld was wegens ontstentenis van betrekking in een bepaald vak, is ook terbeschikking gesteld wegens ontstentenis van betrekking in het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

10. Wie gereaffecteerd of wedertewerkgesteld was in een bepaald vak, is ook gereaffecteerd of wedertewerkgesteld in het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

11. Wie ter uitvoering van het besluit van de Vlaamse Regering van 24 april 2009 betreffende de omzetting van de Europese richtlijn 2005/36 voor wervingsambten in het onderwijs en voor sommige functies in de basiseducatie, een conformiteitsattest gekregen had voor een bepaald vak, wordt geacht dit conformiteitsattest ook te hebben gekregen voor het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

12. Wie artistieke ervaring verworven had voor een bepaald vak, wordt geacht die artistieke ervaring eveneens verworven te hebben voor het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak;

13. Wie nuttige ervaring erkend gekregen had voor een bepaald vak krijgt die nuttige ervaring ook erkend voor het vanuit dat oude vak geconcordeerde nieuwe vak.

Ten slotte wordt voor de personeelsleden die een ambtshalve of individuele concordantie toegekend gekregen hebben en voor wie dat nodig is, daarenboven voorzien in overgangsmaatregelen voor wat betreft het bekwaamheidsbewijs en (OM/VE of OM/VO) en de salarisschaal. Meer informatie daarover vindt u in de omzendbrief Bekwaamheidsbewijzen in het gewoon secundair onderwijs en meer specifiek onder punt 5, aandachtspunten schooljaar 2025-2026.

De concordantie geldt voor alle graden en onderwijsvormen waarin het nieuwe vak kan ingericht worden, uiteraard rekening houdend met het bekwaamheidsbewijs waarover het personeelslid beschikt.

5. Te ondernemen acties met het oog op 1 september 2025

5.1. Ambtshalve concordanties

Voor de ambtshalve concordanties hoeft het schoolbestuur niets te ondernemen. AGODI zal immers alle ambtshalve concordanties, zoals die in bijlage 1 bij deze omzendbrief opgenomen zijn, zelf verwerken. Het is natuurlijk wel nodig om alle personeelsleden in de juiste, nieuwe vakbenamingen opnieuw elektronisch door te sturen.

Belangrijk hierbij te vermelden is dat de betrokken personeelsleden niet per se op 1 september 2025 in dienst moeten zijn in het secundair onderwijs om een ambtshalve concordantie te kunnen verkrijgen. Tijdelijke personeelsleden die bv. pas in november opnieuw aangesteld worden ter vervanging van een afwezige titularis, hebben immers eveneens recht op een ambtshalve concordantie voor de rechten en plichten die ze voor 1 september 2025 al verworven hebben. De ambtshalve concordantie zal als het ware in de tussenperiode “slapend” in het dossier van de betrokken personeelsleden aanwezig zijn en bij het opnemen van een effectieve opdracht in een nieuw vak dat geconcordeerd werd vanuit een oud vak, in werking gesteld worden.

Voorbeeld 1:

Een personeelslid is in het schooljaar 2024-2025 aan de slag als vast benoemd leraar in het vak ‘AV kunstgeschiedenis’. Dit vak wordt ambtshalve geconcordeerd naar het vak ‘AV esthetica’. Vanaf 1/09/2025 kan hij verder aan de slag blijven als vast benoemd leraar in het vak ‘AV esthetica’.

Voorbeeld 2:

Een personeelslid is in het schooljaar 2024-2025 als tijdelijke voor doorlopende duur aangesteld in het vak ‘PV bouw’. Hij beschikt ook over 8 jaar erkende nuttige ervaring voor dit vak. Het vak ‘PV bouw’ wordt ambtshalve geconcordeerd naar de nieuwe vakken ‘PV afwerking bouw’ en ‘PV ruwbouw’. Vanaf 1/09/2025 kan het personeelslid in beide vakken aangesteld worden voor doorlopende duur. Hij heeft voor deze vakken ook recht op 8 jaar erkende nuttige ervaring.

Voorbeeld 3:

Een personeelslid is van 1 oktober 2022 tot en met 30 januari 2023 als tijdelijke voor doorlopende duur aangesteld in een niet-vacante tijdelijke opdracht in het vak ‘TV handel’. Dit vak wordt ambtshalve geconcordeerd naar het nieuwe vak ‘TV commerciële technieken’. Vanaf 1/09/2025 kan het personeelslid in ‘TV commerciële technieken’ aangesteld worden als tijdelijke voor doorlopende duur.

5.2. Individuele concordanties

Gezien individuele concordanties lokaal, per individueel personeelslid vast te stellen zijn, is het noodzakelijk dat het schoolbestuur een aantal stappen onderneemt. Deze worden hieronder toegelicht.

Elke individuele concordantie is persoonsgebonden en eenmalig. Dit betekent dat individuele concordanties die door één schoolbestuur toegekend worden ook uitwerking hebben bij alle andere schoolbesturen.

5.2.1. Nagaan wie in aanmerking komt voor een individuele concordantie

Enkel die individuele concordanties die in bijlage 2 bij deze omzendbrief opgenomen zijn, kunnen op 1 september 2025 toegekend worden.

Daarenboven kan een individuele concordantie op 1 september 2025 enkel toegekend worden aan die personeelsleden die in het ambt van leraar aangesteld zijn in een vak

  • waarvoor ze uiterlijk op 31 augustus 2025 vastbenoemd zijn of dat tot hun draagwijdte van de vaste benoeming behoort;
  • waarin ze tijdelijk aangesteld geweest zijn of tijdelijk belast geweest zijn met een opdracht tijdens hetzij het schooljaar 2022-2023, hetzij het schooljaar 2023-2024 of hetzij het schooljaar 2024-2025.

Als schoolbestuur moet u nagaan welke vastbenoemde en welke tijdelijke personeelsleden in aanmerking komen voor een individuele concordantie. In het bevoegde lokaal comité spreekt u een plan van aanpak af om de concrete lijst te kunnen opstellen van personeelsleden die in aanmerking komen voor concordantie. Besteed daarbij ook aandacht aan die tijdelijke personeelsleden die niet meer bij u in dienst zijn maar wel in de referteperiode bij u een opdracht vervuld hebben. Wanneer bv. een personeelslid na 1 september 2025 een opdracht in instelling B vervult, maar in het schooljaar 2023-2024 een opdracht in instelling A vervulde, is instelling A verantwoordelijk voor de procedure tot individuele concordantie.

Net zoals bij de ambtshalve concordanties hoeft een personeelslid echter niet per se op 1 september 2025 zelf effectief een opdracht te vervullen in het nieuwe vak waarheen het een individuele concordantie vanuit een oud vak verkrijgt. 

Voorbeeld 1

Een personeelslid is in het schooljaar 2024-2025 aan de slag als vast benoemd leraar in het vak ‘PV herenkappen’. Hij beschikt over 10 jaar erkende nuttige ervaring voor dit vak.Voor het vak ‘PV herenkappen’ wordt door het schoolbestuur een individuele concordantie toegekend naar het vak ‘PV haarverzorging’.

Vanaf 1/09/2025 kan hij verder aan de slag blijven als vast benoemd leraar in het vak ‘PV haarverzorging’. Hij heeft voor dit vak ook recht op 10 jaar erkende nuttige ervaring.

Voorbeeld 2

Een personeelslid is in het schooljaar 2024-2025 als tijdelijke voor doorlopende duur aangesteld in het vak ‘TV medische wetenschappen’.

Voor dit vak wordt door het schoolbestuur een individuele concordantie toegekend naar het vak ‘TV toegepaste biochemie’.

Vanaf 1/09/2025 kan het personeelslid in dit vak aangesteld worden als tijdelijke voor doorlopende duur.

Het schoolbestuur beslist eveneens om geen individuele concordantie toe te kennen voor de vakken ‘TV verpleegkunde’ en ‘TV verzorging’. Het personeelslid neemt zijn recht op een TADD-aanstelling niet automatisch mee voor deze vakken.

Voorbeeld 3

Een personeelslid is van 1 oktober 2022 tot 30 januari 2023 als tijdelijke van doorlopende duur aangesteld in een niet-vacante tijdelijke opdracht in het vak ‘PV textiel’. 

Voor dit vak wordt door het schoolbestuur een individuele concordantie toegekend naar het vak ‘PV textielverzorging’.

Vanaf 1/09/2025 kan het personeelslid in ‘PV textielverzorging’ aangesteld worden als tijdelijke voor doorlopende duur.

Dit personeelslid krijgt ook een ambtshalve concordantie naar het vak ‘PV textielproductie’ en kan vanaf 1/09/2025 ook voor dit vak aangesteld worden als tijdelijke voor doorlopende duur.

Voorbeeld 4

Een personeelslid met een diploma van educatieve master vakdidactiek wiskunde is in het schooljaar 2024-2025 aan de slag als vast benoemd leraar in het vak ‘wiskunde’. 

Dit personeelslid heeft ook een vereist bekwaamheidsbewijs voor het vak ‘wetenschappelijk werk’. Dit vak behoort dus tot de draagwijdte van zijn vaste benoeming. Het schoolbestuur kent voor het vak wetenschappelijk werk een individuele concordantie toe naar het vak ‘fysica’.

Vanaf 1/09/2025 kan het personeelslid in het vak ‘fysica’ aangesteld worden als vast benoemd leraar.

Dit personeelslid krijgt ook een ambtshalve concordantie naar de vakken ‘AV natuurwetenschappen’ en ‘TV toegepaste natuurwetenschappen’ en kan vanaf 1/09/2025 ook voor deze vakken als vast benoemde leraar aangesteld worden.

5.2.2. Toekennen van de individuele concordantie(s)

Wanneer u vastgesteld heeft welke personeelsleden er in aanmerking komen voor een individuele concordantie, moet u per personeelslid nagaan welke individuele concordanties aangewezen zijn. Decretaal is vastgelegd dat bij de procedure van individuele concordantie in samenspraak tussen het bestuur en het personeelslid beslist wordt of er een of meerdere individuele concordanties komen of niet.

Het bestuur overloopt dus de lijst die als bijlage 2 bij deze omzendbrief is gevoegd, en gaat samen met het individuele personeelslid na welke individuele concordanties aangewezen zijn. 

5.2.3. Meedelen van de individuele concordantie(s) aan AGODI

Wanneer het bestuur en het individuele personeelslid tot een akkoord komen over het toekennen van een of meerdere individuele concordanties, vullen zowel de afgevaardigde van het schoolbestuur als het personeelslid het formulier in, dat als bijlage 3 bij deze omzendbrief opgenomen is.

Vervolgens bezorgt u per personeelslid een door beide partijen ondertekend concordantieformulier aan AGODI in Mijn Onderwijs via Documenten.

Om te voorkomen dat alle individuele concordanties en de werklast die daarmee gepaard gaat op hetzelfde moment zouden vallen, zijn er twee indiendata bepaald waarop de concordantieformulieren ten laatste ingediend moeten zijn bij AGODI : 31 maart 2025 respectievelijk 30 juni 2025. Welke datum precies geldt, is afhankelijk van de voorwaarden die hieronder vermeld staan.

Voor welke personeelsleden geldt 31 maart 2025 als uiterlijke indiendatum?

Het concordantieformulier moet ingediend zijn uiterlijk op 31 maart 2025, voor wie uiterlijk op die datum in de “oude” vakbenaming:

a) vastbenoemd is;

b) tijdelijk aangesteld is, of ermee belast is;

c) tijdelijk aangesteld voor doorlopende duur is, of er het recht op een tijdelijke aanstelling voor doorlopende duur voor heeft;

d) in het bezit is van erkende nuttige of artistieke ervaring of een conformiteitsattest. 

Voor welke personeelsleden geldt 30 juni 2025 als uiterlijke indiendatum?

Voor wie niet voldoet aan de hierboven vermelde voorwaarden (bv. nieuwe personeelsleden die nog na 1 maart in dienst komen), geldt 30 juni 2025 als uiterlijke indiendatum.

De maildatum geldt als datum van indiening. U bezorgt uiterlijk op die datum ook schriftelijk een kopie aan het personeelslid.

5.2.4. Mededeling beslissing om in geen enkele concordantie te voorzien

Als het schoolbestuur beslist om voor het personeelslid in geen enkele concordantie te voorzien, moet het dit ook schriftelijk meedelen aan het personeelslid en motiveren. Hiervoor gelden dezelfde data met dezelfde voorwaarden als in 5.2.3. U moet AGODI hiervan niet op de hoogte brengen.

5.2.5. Beroepsmogelijkheden voor het personeelslid

De procedure tot het toekennen van een individuele concordantie vertrekt van het idee dat de individuele concordantie in samenspraak tussen personeelslid en schoolbestuur toegekend wordt. Het kan echter gebeuren dat het personeelslid en het schoolbestuur het niet eens worden over een bepaalde individuele concordantie of het kan gebeuren dat het schoolbestuur nalaat om een individuele concordantie toe te kennen. In die gevallen is voorzien in een beroepsprocedure voor het personeelslid.

5.2.5.1. Betwisting van een beslissing tot het (niet) toekennen van een individuele concordantie

Wanneer een personeelslid het niet eens is met de beslissing van het schoolbestuur tot het toekennen van een individuele concordantie of wanneer het personeelslid het niet eens is met de beslissing van het schoolbestuur om géén individuele concordantie toe te kennen, kan het personeelslid bij de Commissie Bezwaarschriften een beroep tegen die beslissing indienen via het bezwaarschrift dat als bijlage 4 bij deze omzendbrief is gevoegd. Het personeelslid stuurt dit bezwaarschrift in uiterlijk tien kalenderdagen nadat de beslissing waartegen het beroep aantekent, hem/haar schriftelijk bezorgd werd en voegt tevens de gecontesteerde beslissing toe. De maildatum geldt als datum van indiening.

Het bezwaarschrift bestaat erin dat het personeelslid een eigen voorstel tot (niet) individuele concordantie bij AGODI indient en daarbij omstandig motiveert waarom het geen individuele concordantie verkiest of waarom het juist wel een individuele concordantie verkiest. Het personeelslid geeft in dit laatste geval duidelijk aan welke individuele concordantie het wenst.

Het bezwaarschrift bevat minimaal de volgende elementen:

1° naam en adres van de instelling;

2° naam en contactgegevens van het personeelslid;

3° het plan van aanpak van het bevoegde lokaal comité;

4° vermelding of het personeelslid vastbenoemd is, of tijdelijk, en voor welke vak(ken);

5° vermelding van de vakken die het personeelslid tijdens de loopbaan gegeven heeft;

6° een eigen voorstel voor individuele concordantie met de vermelding van het vak(ken) waarnaar men de individuele concordantie wenst, of in voorkomend geval, waarom men geen individuele concordantie wenst;

7° een omstandige motivatie;

8° ondertekening door het personeelslid.

De Commissie Bezwaarschriften, die bestaat uit de administrateur-generaal van het Agentschap voor Onderwijsdiensten of diens afgevaardigde en een bevoegde inspecteur, beslist binnen de dertig kalenderdagen nadat het bezwaarschrift bij de Commissie ingediend werd. De Commissie hoort de betrokken partijen. Als de Commissie het bezwaarschrift van het betrokken personeelslid niet aanvaardt, is de beslissing van het schoolbestuur voor het betrokken personeelslid bindend en definitief vanaf 1 september 2025. Als de Commissie het bezwaarschrift van het betrokken personeelslid wel aanvaardt, is die beslissing ten aanzien van het schoolbestuur en ten aanzien van de overige schoolbesturen van het gewoon secundair onderwijs bindend en definitief vanaf 1 september 2025.

5.2.5.2. Indienen van een beroep bij nalatigheid van het schoolbestuur

Ook wanneer het schoolbestuur nagelaten heeft een beslissing tot individuele concordantie te nemen, kan het personeelslid een beroep indienen bij de Commissie Bezwaarschriften via het bezwaarschrift dat als bijlage 4 bij deze omzendbrief is gevoegd.

Er zijn in dat geval ook weer twee verschillende indiendata: 30 april 2025 respectievelijk 31 juli 2025. Op welke van die twee data het individuele personeelslid bij nalatigheid van het schoolbestuur ten laatste een bezwaarschrift precies kan indienen is ook hier afhankelijk van dezelfde voorwaarden als in 5.2.3.

Wie uiterlijk op 31 maart 2025 in de “oude” vakbenaming:

a) vastbenoemd is;

b) tijdelijk aangesteld is, of ermee belast is;

c) tijdelijk aangesteld voor doorlopende duur is, of er het recht op een tijdelijke aanstelling voor doorlopende duur voor heeft;

d) in het bezit is van erkende nuttige of artistieke ervaring of een conformiteitsattest,

moet uiterlijk op 30 april 2025 een bezwaarschrift indienen.

Voor wie niet voldoet aan deze voorwaarden (bv. nieuwe personeelsleden die nog na 1 maart in dienst komen), geldt 31 juli 2025 als uiterlijke datum. 

De maildatum geldt als datum van indiening.

Het bezwaarschrift bestaat uit de elementen vermeld in 5.2.5.1. waarbij het personeelslid een eigen voorstel tot individuele concordantie indient en daarbij omstandig motiveert waarom het een individuele concordantie verkiest. Het personeelslid geeft duidelijk aan welke individuele concordantie het wenst.

De Commissie Bezwaarschriften beslist:

- binnen de dertig kalenderdagen voor bezwaarschriften ingediend uiterlijk op 30 april 2025;

- uiterlijk op 25 augustus 2025 voor bezwaarschriften ingediend uiterlijk op 31 juli 2025.

De Commissie hoort de betrokken partijen. Als de Commissie het bezwaarschrift van het betrokken personeelslid niet aanvaardt, krijgt het betrokken personeelslid geen individuele concordantie vanaf 1 september 2025 en zijn er voor het schoolbestuur geen gevolgen aan het bezwaarschrift verbonden. Als de Commissie het bezwaarschrift van het betrokken personeelslid wel aanvaardt, is die beslissing ten aanzien van het schoolbestuur en ten aanzien van de overige besturen van het secundair onderwijs bindend en definitief vanaf 1 september 2025.

6. Communicatie

Om u beter te kunnen informeren en begeleiden in dit proces, kunt u ook de website https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/directies-en-administraties/personeelszaken/statuut-van-je-personeel, luikje concordanties raadplegen, waarop onder meer een informatieve opname ter beschikking gesteld wordt.

7. Opmerking

Wanneer u bij het overlopen van de lijsten van ambtshalve en individuele concordanties zou menen dat er nog een vak ontbreekt in de lijsten van vakbenamingen van waaruit of waarnaar geconcordeerd wordt, kunt u dit tot uiterlijk 14 november 2024 melden via concordanties.so@vlaanderen.be . Geef daarbij wel gedetailleerd aan waarom de huidige mogelijkheden niet volstaan voor het personeelslid. Let wel, naar de volgende vakbenamingen is geen concordantie mogelijk:

AV bedrijfswetenschappen 

TV/PV besturing bouwmachines 

AV bewegingswetenschappen 

TV/PV bosbouw 

AV burgerschap 

TV/PV dakwerken 

AV communicatiewetenschappen 

TV/PV dierenzorg 

AV interlevensbeschouwelijke dialoog 

TV/PV groendecoratie 

AV Oud-Hebreeuws 

TV/PV hoefverzorging 

AV project STEM 

TV/PV human resources 

AV topsport 

TV/PV logistiek 

 

TV/PV natuurbeheer 

 

TV/PV onthaal 

 

TV/PV printmedia 

 

TV/PV restauratie 

 

TV/PV schoonmaak 

 

TV/PV sport 

 

TV/PV steigerbouw 

 

TV technologische opvoeding 

 

TV/PV wegenwerken 

 

8.  Bijlagen